Konsept

Med utgangspunkt i historiefortelling for TV, har jeg har jobbet med idé, strategi og konseptutvikling i flere sammenhenger for blant andre Nordisk Film, NRK, Dinamo Story, Dinamo Reklame og Dinamo PR.

I tillegg til de nevnte jobbene har jeg jobbet som konsulent og kreatør innen strategiske konsepter for Røde Kors, Demensforbundet, Elkjøp, VG, Den Norske Opera, PepsiCo – Pure Rush, Nortura, Atea, Bærum Kommune, Dinamo, Dinamo Story, såvel som med innsalg.

Et knippe representative eksempler:

Work in progress:
  • Fram-museet
    2010 :: Produsent, regissør for film + kreativt arbeid til den pågående moderniseringen av Frammuseet
Arkiv:
  • NKI på 60 sekunder
    2011 :: Produsent, manus og regi. Infoside kommer
  • Hafslund Årsrapport 2010
    2011 :: Produsent, manus og regi
  • TV-aksjonen – ‘Frivillig’
    2010 :: Konsept, manus og regi, intern kulturbygging / internkommunikasjon for TV-aksjonen
  • Human Etisk Forbund
    2010 :: Produksjon av foto/profileringsmateriell; konsept, opptak
  • NRK utvikling
    2010 :: Konseptutvikler i flere større norske underholdningsserier
  • Kongsvingerfilene
    2009 :: Konsept, manus og regi
  • Nemo Engineering
    2009 :: Profileringsmateriale for teknologibedrift, konsept, design, foto
  • Stortingsvalget ’09
    2009 :: KRD – Reklamekonsept, film, web, sosiale medier
  • Amnesty – klikk
    2009 :: Strategi, konsept
  • Melodi Grand Prix
    2009 :: Strategisk og visuelt konsept, produksjonsledelse / regi
  • Katie Melua – en konsert på havets bunn
    2007 :: Produksjonsdesign, klipp, post
  • Artistgalla
    2009 :: Strategisk bærende konsept, prosjektledelse
  • Landeplage
    2008 :: ‘Livet er for kjipt’ & ‘Sunday People’ + visuelt konsept

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *