Med utgangspunkt i historiefortelling for TV, har jeg har jobbet med idé, strategi og konseptutvikling i flere sammenhenger for blant andre Nordisk Film, NRK, Dinamo Story, Dinamo Reklame og Dinamo PR.
I tillegg til de nevnte jobbene har jeg jobbet som konsulent og kreatør innen strategiske konsepter for Røde Kors, Demensforbundet, Elkjøp, VG, Den Norske Opera, PepsiCo – Pure Rush, Nortura, Atea, Bærum Kommune, Dinamo, Dinamo Story, såvel som med innsalg.
Et knippe representative eksempler:
Work in progress:
- Fram-museet
2010 :: Produsent, regissør for film + kreativt arbeid til den pågående moderniseringen av Frammuseet
Arkiv:
- NKI på 60 sekunder
2011 :: Produsent, manus og regi. Infoside kommer
- Hafslund Årsrapport 2010
2011 :: Produsent, manus og regi
- TV-aksjonen – ‘Frivillig’
2010 :: Konsept, manus og regi, intern kulturbygging / internkommunikasjon for TV-aksjonen
- Human Etisk Forbund
2010 :: Produksjon av foto/profileringsmateriell; konsept, opptak
- NRK utvikling
2010 :: Konseptutvikler i flere større norske underholdningsserier
- Kongsvingerfilene
2009 :: Konsept, manus og regi
- Nemo Engineering
2009 :: Profileringsmateriale for teknologibedrift, konsept, design, foto
- Stortingsvalget ’09
2009 :: KRD – Reklamekonsept, film, web, sosiale medier
- Amnesty – klikk
2009 :: Strategi, konsept
- Melodi Grand Prix
2009 :: Strategisk og visuelt konsept, produksjonsledelse / regi
- Katie Melua – en konsert på havets bunn
2007 :: Produksjonsdesign, klipp, post
- Artistgalla
2009 :: Strategisk bærende konsept, prosjektledelse
- Landeplage
2008 :: ‘Livet er for kjipt’ & ‘Sunday People’ + visuelt konsept